Om oss

SCANDIUM Service AB är ett medelstort företag som har erfarenhet av alla typer av städning sedan 1994. Sätet finns i Osby, men vi finns verksamma på många orter i hela södra Sverige.

Vår styrka är att hålla en hög kvalitet, flexibilitet och den servicegrad vi erbjuder våra kunder genom snabb respons och närvaro. Vi lägger stor vikt vid att vara lyhörda och tillmötesgående för våra uppdragsgivares önskemål och vi tycker om att utvecklas tillsammans med våra kunder och är vi stolta över vårt arbete.

Samarbetet med våra kunder, realistiska priser, vårt miljö-kvalitet och arbetsmiljötänkande samt hållbar policy har bidragit till en stabil utveckling. Serviceinriktad arbetsledning och personal är grunden för vår popularitet. Vår organisation täcker alla relevanta arbetsmetoder inom lokalvård och genomsyrar vår tekniska förmåga och vårt kunnande. Vårt samarbete med stora kommunala bolag har givit oss ovärderliga erfarenheter av fastighets-städning. Alla våra kunder är viktiga, inga kunder är för små för oss och hanteras alltid med respekt. 

Städningen sker på ett miljöriktigt sätt för att minska den negativa påverkan på miljön och för att skydda vår framtid, den tillhör våra barn.

Våra uppdrag


SCANDIUM Service AB arbetar med alla typer av städuppdrag, från stora kommunala fastighetsbolag till små privata företag. Vi har även lång erfarenhet av städning på vårdcentraler, tandvårdkliniker, där hygienstädning utförs.

Vi utför också städning åt privata kunder, så som hemstädning med

RUT-avdrag.


Era krav formar våra mål

Vår Vision


  • Vi ska vara ledande i utveckling och leveranser av städtjänster och Serviceuppdrag. Detta ska ske tillsammans med samtlig personal,
  • Vi ska genom löpande utbildningar och ständiga förbättringar vara ledande inom våra verksamhetsområden.
  • vi ska ha en hög flexibilitet och tillgänglighet.
  • Vi ska sträva efter att ha en högre yrkesskicklighet och servicegrad än våra branschkollegor, detta nås genom att kontinuerligt utbilda personalen.
  • Vi ska ha målet att alltid vara den mest attraktiva samarbetspartnern och problemlösaren, samt att vi vill få våra kunder att se oss som en del av deras organisation.
  • Vi ska sträva efter att leverera en kvalitet på våra tjänster som tillfredsställer eller helst överträffar våra kunders krav.